2015. május 4., hétfő

Első reakciók

Megérkeztek az első vélemények, értékelések a Vadhajtásról. Egyelőre elégedett vagyok, és tűkön ülve várom a többit. Remélem, lesznek még :)

Az alábbit Pöfivonat írta a moly.hu-n. Pozitívnak értékelem, mert az kiderül, hogy a regény hatással volt rá, és azt hiszem, ez a legtöbb, amit egy író elérhet. Annál nem tudok rosszabbat elképzelni, hogy egy könyvet úgy rak félre az olvasó, hogy oké, egynek jó volt, jöhet a következő.

"Idén ez a második könyv, amit képtelen vagyok csillagozni. Nem tudom, hogy a Vadhajtás iszonyatosan jó, vagy iszonyatosan rossz, ezért nem merek neki egy szem csillagot sem adni. 
A történet koncepciójába és a kivitelezésébe nem tudok belekötni, viszont történnek benne olyan dolgok, amikkel én nem tudok és nem is akarok azonosulni, emiatt számomra veszett az élvezeti értékéből. Mindemellett ott vannak a szereplők, akik viszont jók, jól is vannak felépítve, mégsem tudom eldönteni, hogy hányadán is állok a könyvvel. Patt helyzet, de ez van. :)" - Pöfivonat

A második vélemény Acélpatkánytól érkezett, szintén a moly.hu-ra. Ő már értékelt, ötből négyet adott rá, én pedig fejet hajtva megköszönöm (pláne, hogy Acélpatkány nem kifejezetten fantasy-olvasó):

"Nem vagyok fantasy olvasó, valószínű ezért kevesebbet is adott nekem ez a regény, mint másnak. A második felétől elboruló világ és karakterek nagyon sokat dobnak a könyvön, ráadásul kifejezetten tetszett, hogy mind a négy fő karakter gyarló, önző, arrogáns – mégis tökéletesen érthető és hihető (bár az érzelemnélküliséget nem tudtam elképzelni, és szerintem itt-ott a szerző is megcsúszott ezzel). Félelmetes, hogy Eszter karakterén már a kezdetekkor látszik, mennyire labilis, kapcsolatfüggő, súlyos önértékelési problémákkal, és hogyan válik mindez a hatalomnak hála igazi őrületté. A legjobb figurának talán Azizt, az ifritet tartanám, mert ő valahol tényleg racionálisan önző, csak kis mértékben vezérlik – eleinte – az érzelmei. Ráadásul mindent fel akar gyújtani, amivel közel tud állni az emberhez egy frusztráló nap után. 
Kiemelném még, hogy bár az elején nekem elég unalmas volt, a végére már felpörög, és nagyon filmszerűvé válik, még ha maga a stílus nem is lehengerlő, persze erre egy akcióregénynél nincs is szükség. 
Összességében kellemes olvasmány, nem váltja meg a műfaját, de kikapcsolódásnak nagyon jó, illetve arra is, hogy a nyugodt történetekhez szokott olvasó kimozduljon a komfortzónájából."

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése